Obiectiv 1. Pas 2. Cum se tine ata, croseta si model 1 de baza: ochi de lant, lantisorul


Cu toate ca si inainte ma documentam destul de des,  acum cu blogul am motiv sa ma documentez mult mai intens in legatura cu obiectivul meu crosetatul.

Ieri si astazi am descoperit pe blogspot.com o sumedenie de bloguri si m-am bucurat nespus de mult (le voi trece mai tirziu ca surse pe cele care mi s-au parut mai interesante). Am de unde invata si cum eu sunt destul de dornica deja m-am apucat de lucru. Mi-am luat un nou croset si o noua ata. Sper ca si voi ati apucat sa va luati ata si croseta pentru ca in continuare crosetam:

Ata se tine in felul urmator din cate am mai citit: pe dupa degetul aratator a mainii stingi daca sunteti dreptaci si pe maina dreapta daca sunteti stingaci cu inceputul atei in sus si capatul care vine din ghem in partea de jos. Pentru sustinere ata suplimentar, putem tine ata si pe dupa degetul mic ca in imaginea alaturata. Ata se pune mai intai pe degetul mic si apoi pe cel aratator. Am incercat ambele variate. Imi este mai comod cel din imagine, desi ma gindesc pentru modele in care ai nevoie de mai multa ata va fi indicata prima.

Croseta se tine in maina dreapta sau stanga, daca esti stingaci, ca pe o furculitza, desi am vazut si alte variatii. Eu o tin ca pe o furculitza pentru ca imi este cel mai comod.  Se pare ca comoditatea este vitala, altfel obosim mult prea repede: sa avem mainile cat relaxate si pozitia cat mai dreapta in scaun, canapea, pat…locul unde vrem sa crosetam.  Pozitia trebuie mentinuta pe parcurs ca sa ne protejam si ochii. Cum fara ei?!

Ne-am familiarizat cum sa tinem ata si croseta, continui cu prezentarea primul model din cele multe care mai sunt:

Model 1. Nodul, Primul ochi de lant si Lantisorul (eng: chain stich) se face in felul urmator:

Imagini preluate de pe urmatorul link:

http://douamainidibace-timislore.blogspot.com/2009/10/lectii-crosetat-in-imagini-punct-de.html

Mai intai se ia ata pe croseta (prima imagine), apoi se face nodul(a doua imagine) care se asigura tragand de ata( de primul ochi depinde intreaga crosetare), dupa care se poate incepe lantisorul facandu-se un numarul de ochiuri de lant (identice cu cel din imaginea 2) in functie de cat de lung vrem lantisorul.

Filmuletzul cel mai reprezentativ il gasesc urmatorul:

http://www.youtube.com/watch?v=yHlwRKjN3zk

!!! Pentru cei care nu cunosc limba in care se vorbeste am observat ca se poate desprins foarte usor daca ignori audio si te uiti doar la maini, croseta si ata. Daca nu-ti  este foarte clar mai pune pe stop-cadru de fiecare data si sigur ii vei da de capat. Sigur ca poti!

!!!!! Modelul 1 se considera modelul de baza in crosetat asa ca trebuie sa il practicam cat mai mult pentru  a-l face cat mai repede si bine! Succes! Revin cu o imagine cu al meu model 1…

Totul va fi bine!

Leave a Reply

