Obiectiv 1 Pasul 1 Croseta si ata. Notiuni de baza


Astazi in a doua zi de iarna cu multa pofta de viata purcedem spre realizarea obiectivului numarul 1 cu primul pas care l-am intitulat: Croseta si ata. Notiuni de baza.

Am ales denumirea primului pas in acest fel pentru ca am gasit pe internet multe lucruri interesante pe care la ora de munca nu am avut norocul sa ni le-a predea…altfel era…poate atunci crosetatul devinea mai placut si pe parcurs nu intimpinam atitea probleme. Prin urmare:

1. Croseta intrumentul principal de lucru cu un capat carlig de lungime circa 13/15 cm confectionata din otel nichelat, aluminiu, os, lemn sau material plastic.

Marimea crosetei determina cat de strinsa sau slaba e impletitura si se alege de obicei in functie de grosimea atei si de modelul dorit.

  • Pentru modele mai fine, realizate cu ata subtire (garnituri la lenjerie, gulerase, manusi, bluze etc) se folosesc crosetele subtiri, preferabil din otel.
  • Pentru modelele mai pline, din fire de lina sau bumbac mai gros (saluri, fulare, caciulitze, jachete, imbracaminte, etc) se utilizeaza crosetele cu diametru mai mare.

Sunt numerotate foarte diferit. Mai nou am observat sa se numeroteaza in mm ceea ce este mai simplu pentru ca te uiti cati mm are ata si in functie de asta iti alegi si crosetul.

2. Firele de lucru– sunt naturale (bumbac, lina etc) sau sintetice (acril, nailon etc.) se gasesc sub forma de sculuri, bobine sau gheme, intr-unul, doua sau mai multe fire, cu o gama foarte larga de culori.

3. Acul cu urechi largi necesar pentru ansamblarea pieselor in confectii mai complexe.

!!! Se gasesc in comert in magazinele de mercerie (in Bucuresti eu am gasit in galeriile comerciale Obor, Cringasi, in buticuri de la Universitate spre Unirii, Bucurestiul vechi (Lipscani), Gara de nord (metrou))

Utile:

Leave a Reply

